Tudnivalók cégkivonat felhasználásáról

A cégkivonat olyan hiteles dokumentum, amely azokat az adatokat tartalmazza, melyek az adott cégre fennállnak. Hasonló dokumentum a cégmásolat, a különbség a két dokumentum között az, hogy a cégmásolat tartalmazza visszamenőleg is a cégre vonatkozó adatokat, akkor is, ha közben azok törölve lettek már.

Cégkivonat kérésére, megrendelésére rengeteg lehetőség áll ma már az emberek rendelkezésére, személyesen is kérhetők, de postai úton és elektronikus formában is beszerezhetők. A beszerzésre lehetőség van közjegyző vagy más hatóság ügykörén belül, de vannak olyan magáncégek is, melyek kifejezetten azzal foglalkoznak, hogy ingyenes vagy hiteles cégkivonatot lehet tőlük is beszerezni.

Gyakori felhasználási lehetőségek

Cégkivonatra általában valamilyen hivatalos ügyek intézéséhez van szükség. Nem minden ügyintézésnél kell hiteles, vagy pl. papír alapú cégkivonatot bemutatni, erről minden esetben célszerű előre tájékozódni. Egy ilyen ügyintézés lehet pl. a banki ügyintézés, ahol általában követelmény szokott lenni a papír alapú, hiteles cégkivonat bemutatása. Ennek megfelelően, ha papír alapon kell beszerezni a cégkivonatot, akkor 1-2 napig is tarthat ez, így érdemes az igénylési folyamatot időben elindítani. Legtöbb esetben előírás, hogy az ügyintézéskor használt cégkivonat 30 napnál nem régebbi kell, hogy legyen.

Szükség van cégkivonatra pl. céges autók műszaki vizsgájához. Itt is előírás a 30 napnál nem régebbi cégkivonat, de legtöbb esetben elfogadják az internetről letöltött, ingyenes cégkivonatokat is.

Vállalati ügyintézésekhez is be kell szerezni a kivonatot, mivel ezzel lehet igazolni, hogy az adott személy eljárhat a vállalkozás nevében.